Crossfit trénink

Crossfit se stává stále populárnější a má spoustu příznivců. Jedná se o speciální typ cvičení, které kombinuje sílu, vytrvalost a gymnastiku. Během něj dochází k zapojení celého těla. Crossfit trénink tak může být opravdu velmi účinný. Navíc se dá různě modifikovat dle schopností každého jedince.

Cvičit ho můžete sami doma, venku i v jiných prostorách. Pokud ale máte ve svém okolí nějakou crossfit tělocvičnu, vyplatí se ji navštívit. Trénink totiž vyžaduje speciální náčiní a také je nutné naučit se správně techniku jednotlivých cviků. Jinak byste si mohla nepříjemně ublížit.

Crossfit není žádná novinka

crossfit tréninkAčkoliv se u nás v Čechách začíná crossfit teprve rozmáhat, v zahraniční je známý již několik let. Jeho základy vycházejí z funkčního tréninku, kde jde o zapojení celého těla. Výhodou je, že takový trénink se dá cvičit i zcela bez náčiní, pouze s vlastní vahou.

Jestliže crossfit trénink budete provozovat dlouhodobě, pravděpodobně pocítíte i zlepšení v dalších sportech. Tento trénink je totiž velmi komplexní a prakticky v něm nenajdete izolované cviky na jednotlivé svalové partie. Také neobsahuje žádné cvičení na strojích.

Jak vypadá crossfit trénink

Jestliže se rozhodnete navštívit skupinový crossfit trénink, tak bude probíhat přibližně následovně. Trénink trvá hodinu až hodinu a půl času. Na začátku je krátké zahřátí, které zahrnuje dřepy, výpady, kliky, sedy lehy, veslování, běh, švihadlo či jiný způsob, jakým snadno prokrvíte své tělo.

Pak přichází na řadu pilování techniky jednotlivých cviků (ta může být i oddělená), následovat by měla silová část – dřepy s činkou vpřed nebo vzad, shyby s dopomocí, bez zátěže, se zátěží, kliky v kruzích, mrtvé tahy, tlaky s činkou nad hlavu a další.

Výběr cviků je velmi individuální. Většinou se cvičí několik těžších sérií po menším počtu opakování. Ačkoliv tato část zní náročně, jedná se o cvičení vhodné nejen pro muže, ale též pro ženy, jelikož přidanou váhu si může každý přizpůsobit a cvičení se provádí pod dohledem trenéra, který vám pomůže se správnou technikou.

Metcon neboli WOD

Následuje tzv. metcon, který má podobu intenzivního tréninku, kdy za určitý čas musíte stihnout co nejvíce opakování nebo naopak máte pevně stanovená opakování a musíte je zvládnout co nejrychleji. Počet cviků je zde libovolný. Většinou se kombinují alespoň dva cviky. Může jich být samozřejmě i více.

Tato část by měla mít intenzivnější charakter, abyste se u cvičení opravdu zpotila. To znamená, že se běžně necvičí s příliš velkou váhou a doba trvání je v několika minutách (trénink může být opravdu krátký a trvat třeba jenom 3 minuty, delší tréninky trvají kolem 20 minut). Na hodně crossfitu je běžně jeden až dva metcony.

Je crossfit trénink náročný?

Zpočátku vám trénink může připadat opravdu těžký. Pokud ale budete pilovat techniku jednotlivých cviků, určitě brzy pocítíte nárůst síly i vytrvalosti a to vám může i při mnoha dalších sportech. Z tohoto pohledu je crossfit trénink velmi univerzální.

Zanechte odpověď