Cvičení, jízda na rotopedu

Jízda na rotopedu patří mezi typ cvičení, které můžete provozovat i doma. Samozřejmě se na tomto statickém kole můžete projet i ve většině posiloven, v nichž by neměla chybět ani kardio zóna. Rotoped patří mezi oblíbené trenažery, jelikož na něm tělo vydá dostatek energie.

Zároveň jízda na něm pomáhá budovat svalovou hmotu. Kromě samotného rotopedu je ale vhodné věnovat se i dalším pohybovým aktivitám. Ideálně rotoped kombinovat ještě s posilování s vlastní vahou nebo se cvičením na strojích. Poradíme vám, jak cvičením a jízdou na rotopedu dosáhnout těch nejlepších výsledků.

Jak zhubnout na rotopedu

jízda na rotopeduVětšina žen využívá rotoped jako prostředníka pro hubnutí. Při každém kardio cvičení totiž dochází ke spalování tuků a je tedy jedno, jestli preferujete běh, chůzi, kolo nebo jiné kardio trenažery, kterých je dnes ve fitness centrech opravdu dostatek. Jestliže upřednostňujete komfortní cvičení pod krytou střechou, kde vás neovlivní výkyvy počasí a navíc vše rádi ještě kombinujete s posilováním, určitě rotoped neváhejte vyzkoušet.

Doba cvičení

Pro jízdu na rotopedu si můžete nastavit více obtížností. Standardně jsou tyto obtížnosti alespoň tři. Jízda by však neměla být příliš náročná, protože je vhodné na rotopedu vydržet aspoň 30 minut. Pokud ho využíváte pouze k rozehřátí před svým tréninkem, tak vám stačí třeba jenom 10 nebo 15 minut.

Při hubnutí na rotopedu je dobré se řídit svou tepovou frekvencí, která by se měla pohybovat ideálně do 75 % vaší maximální. To znamená, že zvolte takové tempo, při němž budete moci například i plynule mluvit. Čím déle budete rotoped využívat, tím vám jízda na něm půjde lépe. Zpočátku budete možná bojovat i s tou úplně nejlehčí obtížností. Postupně se ale propracujete až k té nejtěžší, ve které určitě několik minut vydržíte jet.

Jak často využívat rotoped?

Zde hodně záleží na tom, zda je rotoped jediným cvičícím strojem, který využíváte, nebo zda se soustředíte ještě na další pohybové aktivity. Cvičit byste rozhodně měla alespoň třikrát až čtyřikrát týdně, aby vám pohyb přinesl kýžené výsledky. Ať už z pohledu hubnutí nebo budování fyzické kondice. Rotoped totiž může být zajímavou alternativou i k dalším pohybovým aktivitám, například k běhání nebo k plavání.

Pro koho je jízda na rotopedu vhodná

Jízda na rotopedu je vhodná pro všechny věkové kategorie. Jelikož je kolo šetrné, tak se jedná i o zdravý způsob, jak shodit přebytečné kilogramy, pokud trpíte nadváhou či obezitou. Jde o zajímavou kompenzaci k mnoha sportům, kdy ve volnějším tempu můžete podpořit regeneraci svalů a v ostřejším tempu naopak zlepšit svou kondici.

Ruku v ruce se cvičením a jízdou na rotopedu jde samozřejmě i vyvážený jídelníček. Nelze tedy spoléhat pouze na pohybové aktivity, že vás dovedou k vysněnému cíli. Jídlo je zde rovněž velmi důležité.

1 komentář

  1. Díky za článek, vím že rotoped byl dřív dost populární. Nebylo by tam něco novějšího?

Zanechte odpověď