Edamame

Přemýšlíte, co je to edamame, a nic vás nenapadá? Je to tím, že si edamame, nezralé sójové boby původem z japonskékuchyně, teprve hledají cestu k nám. Zatím je najdete hlavně v sushi barech, japonských restauracích a koupíte ve specializovaných obchodech s japonským jídlem či v některých zdravých výživách. Seženete je v syrovém stavu v luscích, vyloupané nebo mražené.

Proč má stále více lidí nezralé sojové boby v oblibě? Jsou zdravé – mají vysoký obsah bílkovin, vitaminů a minerálů, pomáhají snižovat cholesterol a nezvyšují hladinu cukru v krvi. Někteří vědci jsou dokonce toho názoru, že konzumace edamame, a nejen těch, ale i všech dalších potravin, které obsahují izoflavony, snižuje riziko vzniku rakoviny prsu. Jiní vědci si to nicméně nemyslí, takže na směrodatné výsledky si nejspíš budeme muset ještě počkat.

Jak edamame zpracovat? Můžete je uvařit či osmažit a pak je jíst jako zdravou svačinu nebo předkrm či si je přidat například do polévky nebo salátu. My si je v tomto receptu připravíme jednoduše, rychle a tak, abychom si je mohli dát právě jako zdravou svačinku. Ale pozor – lusky se nejí, boby musíte předtím vyloupat.

Ingredience

2 šálky čerstvého nebo mraženého edamame

Čtvrt šálku rostlinného oleje

2 lžičky chilli v prášku

2 lžičky sušeného česneku

2 lžičky soli

Postup

Olej, chilli, česnek a sůl důkladně promícháme. Edamame chvíli vaříme v páře – asi dvě minuty. Odstavíme, necháme na chvíli zchladnout a smícháme s kořením. Podáváme – boby před podáváním vyloupeme z lusků.

Zanechte odpověď