Lněná mouka

O přínosu konzumace lněných semínek dnes celkem běžně zaslechneme. Málokdy se však hovoří o lněné mouce. I pomocí ní můžeme podpořit naše trávení a dodat našemu tělu celou řadu cenných látek. Až tedy vyrazíte příště na nákup, nemusíte sáhnout nutně jen po klasické pšeničné mouce.

Co obsahuje?

Mouka se připravuje umletím lněných semínek, která jsou předem zbavena oleje. Lněná semínka jsou velmi dobrým zdrojem vlákniny. V toto malém semínku najdeme také velké množství bílkovin, vitamíny A, D, E, B6, dále hořčík, draslík a vápník.

Jak nám prospívá?

Je zřejmé, že konzumace lněné mouky bude mít pozitivní přínos zejména pro naše trávení. Podpoří střevní peristaltiku a zároveň působí jako efektivní prevence mnoha nepříjemných onemocnění. Snižuje riziko rakovinného bujení v tlustém střevě i vzniku hemoroidů. Je vhodná pro ty, co chtějí shodit nějaké to kilo navíc. Nastartuje metabolismus a díky podpoře střevní peristaltiky bude hubnutí rázem snazší. Při její konzumaci je zároveň nutné dbát na dostatečný příjem tekutin.

Jak ji využít?

Mouka nemá výraznou chuť ani vůni. Stejně jako při namočení lněných semínek, i po namočení mouky dojde k jejímu nabobtnání. Můžete ji využít k zahuštění polévek nebo omáček. Hodí se i k přidání do koktejlů, jogurtu, kaše nebo třeba pomazánky. Využijete ji do dezertů – ať už pečených nebo nepečených.

Doporučená denní dávka je jedna polévková lžíce mouky. Jedná se o bezlepkovou potravinu, a tedy lze její použití v kuchyni doporučit i lidem, kteří lepek nechtějí nebo nemohou konzumovat. Je velmi vhodná pro vegetariány i vegany. Těhotné ženy a jejich vyvíjející se miminko v ní ocení dostatek kyseliny listové. Hodí se i pro děti a sportovce, kterým dodá především potřebné bílkoviny.

Zanechte odpověď