Reklamace bot

Koupili jste si boty a nejste s nimi na 100 % spokojeni? Jestliže jste boty nenosili, můžete je většinou do 14 dní bez udání důvodu vrátit. Musí však být v původním obalu. To platí při nákupu bot na internetu. Mnohdy vám ale vyjdou vstříc i v kamenném obchodě, kde máte možnost si obuv při koupi přímo vyzkoušet.

Často se zde uplatňuje například pětidenní lhůta, během které můžete zboží buď vrátit nebo alespoň vyměnit za nové. Tato lhůta se však opět vztahuje na boty, které nejsou nošené. O reklamaci bot mluvíme tehdy, když přijdete na nějaký problém, který brání v plnohodnotném používání obuvi. Bohužel reklamace v současnosti není nic jednoduchého a často se stane, že vám ji v obchodě ani neuznají.

Jak správně reklamovat boty

Reklamaci bot využijete v případě, že se vám u nich objeví nějaký problém. Může se jednat o problém závažnějšího charakteru i o banalitu, která pouze komplikuje pohodlnost jejich užívání.

V praxi se boty reklamují například tehdy, když se rozlepí jejich podrážka, někde se rozpárají, odlepí se jejich podpatek nebo i tehdy, když se na nich objeví praskliny, pokud barví nebo když se rozbije zip. Důvodů pro reklamaci existuje tedy nespočet. Bohužel se však reklamace nevztahuje na vady, které si zákazník sám zavinil. Prodejci obuvi tohoto faktu často zneužívají a mohou se na vás tak pokusit svalit vinu i za vadu, jejíž vývoj jste nijak neovlivnili.

Reklamace bot

Postup při reklamaci obuvi

Jak tedy správně postupovat při reklamaci obuvi? Máme pro vás stručný návod, kterým se můžete v případě vzniku vady řídit. Boty reklamujte hned, jak si vady všimnete. Rozhodně je s ní dále nepoužívejte. Důkladně je očistěte a doneste na prodejnu obuvi nebo zašlete prodejci. Nemusíte na to použít originální balení.

Reklamace v kamenné prodejně

Některé obchody disponují celou sítí kamenných prodejen a u nich je většinou jedno, na jakou prodejnu boty zanesete. Nemusí to tedy nutně být ta, na které jste zboží zakoupili. Není to však žádné pravidlo, takže se raději ještě přesvědčte, že to tak vybraný obchod má. Zde by s vámi prodavač nebo jiný pověřený pracovník měl sepsat žádost o reklamaci, do které se vyplňují informace o obuvi a také se přikládá účtenka od nákupu nebo její kopie.

Na každé boty se vztahuje záruční doba 2 roky, během které máte na reklamaci nárok. Pokud se vám boty rozlepí až po záruce, po prodejci nemůžete chtít žádnou náhradu. Někteří prodejci při zjevných vadách mění boty okamžitě na místě nebo vrací peníze za koupi zboží. Jiní nechávají reklamace posoudit odborníkem. Zde si můžete počkat třeba až 30 dní, než proběhne vyřízení vaší žádosti. V ní obvykle vyplňujete, zda chcete boty nechat opravit, vyměnit za nové nebo jestli preferujete vrácení peněz.

Co s neuznanou reklamací?

Mnoha lidem se stane, že jim v obchodě reklamaci bot prostě neuznají a vyjádří se tak, že si vadu způsobili sami. Jestliže s výsledkem reklamace nesouhlasíte, nechte si vypracovat znalecký posudek a s ním boty opětovně reklamujte.

Zanechte odpověď