Aby o nás nemoci ani nezavadily

Z pohledu čínské medicíny si za většinu nemocí de facto můžeme sami. Z toho, že onemocníme, z velké části viní stravu a emoce. A něco na této teorii bude. Pozitivním myšlením a správným jídelníčkem se opravdu sami můžeme ušetřit mnoha zdravotních problémů. Zaměříme se na ty nejčastější.

Závist, nenávist, strach a zloba, těmi si prý ubližujeme ze všeho nejvíc. O roli pozitivního myšlení nejenom na zdraví takové, ale i proces uzdravování, je přesvědčena i řada předních lékařů západní medicíny. Víte, co se zkrátka říká? Všechno je v hlavě. Ne nadarmo nemoci jako takové čínská medicína vnímá jako boj proti „vnitřnímu nepříteli“, tedy negativním emocím. Těch je tedy na místě se zbavit.

Síla pozitivního myšlení

O tom, jakou má pozitivní myšlení sílu, už bylo napsáno několik knih. Rozhodně doporučujeme některou z nich si přečíst. Už to samo o sobě pomáhá. Jsou totiž pozitivně laděné a jejich cílem je pozitivně naladit i vás samotné. Pak už všechno půjde samo. Já osobně za takovou bibli pozitivního myšlení považuji Tajemství od Rhondy Byrne, která mi už několik let leží na nočním stolku. A po několik let se k ní i vracím. Říká se sice, že ve zdravém těle je zdravý duch, ale já bych toto pořekadlo obrátila a prohlásila, že zdravé je jedině tělo, ve kterém je zdravý (tedy pozitivní) duch.

Zaměřte se na stravu

Stejně jako pozitivismus se ovšem na našem zdraví odráží i strava, kterou jíme. Typickým příkladem je hypertenze neboli vysoký krevní tlak, který prokazatelně snižuje rybí tuk a syrové ovoce (především hrušky a grapefruity) a zelenina (česnek, celer, dýně a veškerá listová zelenina). Podobným způsobem, tedy dostatečným přísunem vitamínů, minerálů a stopových prvků, se ovšem můžeme ochránit i před dalšími chorobami, jako jsou chřipka nebo angína, která může vyústit až v ohrožující anginu pectoris.

Virus

Pečujte o svou imunitu

V případě těchto onemocnění, mezi která můžeme zařadit i zápal plic, je třeba v první řadě pečovat o naši imunitu, což v některých případech obnáší celkovou změnu životního stylu, jemuž by měl spolu se zdravým a vyváženým jídelníčkem měla dominovat přiměřená aerobní aktivita, pravidelné otužování se, dostatek pohybu na čerstvém vzduchu a opět, a to se vracíme na úvod tohoto článku, dobrá nálada. Konzumujte tedy hodně ovoce a zeleniny, místo pečiva z bílé mouky konzumujte to celozrnné, omezte cukr a hodně se také smějte. Uvidíte, že o vás nemoci ani nezavadí.

Zanechte odpověď