Břicho po porodu

Těhotenství je sice krásné období, ale zanechává i jiné stopy než jen roztomilé miminko. Ať chceme, nebo ne, těhotenství naši postavu poznamená. Jak se vyvíjí břicho po porodu a jak můžeme jeho vzhled zlepšit?

Zkouška elasticity kůže

Těhotenství je zátěží pro mnoho tělních systém stejně jako pro kůži. Právě v těhotenství se pozná, jak je vaše kůže pružná. Pokud používáte pečující krémy proti striím, můžete jejich výskyt omezit, ale nikdy mu úplně nezamezíte.

Existují ženy, kterým se strie kvůli typu pokožky tvoří mnohem častěji než jiným. Nezáleží ani tak na tom, kolik jste přibrala, jako spíše na tom, jaký máte typ pokožky. Mastná pokožka je v tomto ohledu lepší než pokožka suchá, záleží ale i na množství kolagenu a elastinu, které ubývají s věkem.

Pokud vám po porodu strie zůstaly, vyhledejte specializované ošetření laserem, dostupné ve většině kosmetických salonů. Díky tomuto ošetření strie nebudou tak výrazné, je však důležité přijít včas.

Ochablé břišní svaly

Další negativním důsledkem těhotenství jsou ochablé břišní svaly – tento problém přitom postihne všechny ženy bez rozdílu. Bez ochabnutí by nemělo těhotenské břicho, kam růst, a proto nemá smysl břicho posilovat (navíc od zhruba 20. těhotenského týdne byste břicho neměla posilovat vůbec).

Po porodu vám naopak nic jiného než cvičení nepomůže, jedině cvičením se dostanete zpět do formy. Začněte až po šestinedělí, pokud jste po císařském řezu, počkejte ještě delší dobu. Zkoušet můžete klasické posilování, pilates, kalanetiku, optimální je však volit takové cvičení, kde cvičíte pouze s vlastním tělem.

Tukové polštáře, kde dříve nebyly

Pokud jste v těhotenství přibrala víc, než je normální váhový přírůstek, porodem samozřejmě přebytečný tuk nezmizí. A vězte, že zbavit se ho je poměrně obtížné, nikoli však nemožné.

K tomu, abyste shodila tuk navíc, je třeba aerobně cvičit. Začněte s dlouhými svižnými procházkami kočárkem, pokračujte během nebo například spinningem. Výsledky se dostaví brzy, budete ale muset vytrvat, než shodíte vše.

Bez úpravy jídelníčku nemá sportovní aktivita za účelem zhubnutí smysl, a proto se snažte odlehčit i vašemu zažívání. Spočítejte si orientační příjem kalorií při kojení a snažte se ho dodržet. Jezte velmi malé porce, ale pravidelně, alespoň 5x denně. Ke každému jídlu si dejte ovoce nebo zeleninu, vláknina vás zasytí a napomůže zažívání.

Zanechte odpověď