Diety nenahradí zdravý životní styl. Někdy ale pomohou splnit účel

Dieta je pro mnohé příznivce zdravého životního stylu skoro hanlivé slovo. Pomůže ale ke ztrátě přebytečných kilogramů, kterých se potřebujeme zbavit pokud možno hned. Známe to všichni. Pozvání na svatbu, sraz se spolužáky po dvaceti letech a podobně.

Ketonová dieta pro ty, co se obejdou bez cukru

Keto dieta se řadí k nejúčinnějším způsobům ztráty kilogramů vůbec. V zásadě jde o maximální snížení přijatých sacharidů v potravě. Po pár dnech se tělo dostane do tzv. ketózy a vzhledem k tomu, že energii nadále nemůže čerpat z cukrů, spaluje uložené tuky. Obrovskou výhodou této diety je skutečnost, že můžete přijímat větší množství povolených potravin a dokonale se tak zasytit. Je to velký rozdíl oproti dietám, ve kterých jde primárně o snížení přijatých kalorií, a vy tak trpíte hlady.

Dukanova dieta pro otrlé

Dukanova dieta se člení do čtyř fází. První, příznačně pojmenovaná jako útočná, je nejnáročnější. Povoluje příjem pouze bílkovin v podobě libového masa, vajec. V další fázi jde o postupný úbytek kilogramů, přičemž je povoleno více potravin, ale po pravdě jich moc není. Třetí, upevňovací fáze má za úkol udržet novou hmotnost. Postupně zařazujete další druhy potravin, až se dostanete do poslední fáze. Tou je fáze stabilizační a vy můžete jíst cokoliv, přičemž si stanovíte jeden den v týdnu, který bude čistě bílkovinový.

Nízkokalorická Cambridge dieta

Oproti dvěma předchozím způsobům snižování váhy jde v Cambridge dietě o pomalejší hubnutí. Tato nízkokalorická, nicméně dokonale vyvážená strava předpokládá menší riziko vzniku jo-jo efektu. Lze se jejími pravidly řídit dlouho bez toho, abyste nějak ohrozili vaše zdraví. Nevýhodou je však nutnost počítat přijaté kalorie v každém jídle a hlídat, aby nedošlo k překročení stanovené hranice. Což s sebou nese i fakt, že se nejspíš nevyhnete pocitu hladu, než si tělo zvykne.

Držení diety

Diety nejsou navždy

Diety jsou báječná věc. Na pár dnů, případně týdnů. Nikdy však nenahradí vyvážený jídelníček obsahující optimální množství sacharidů, tuků a bílkovin. Neobejdete se bez dostatku pohybu. Chcete-li se cítit dlouhodobě spokojeně a zdravě, začněte trávit více času na čerstvém vzduchu při svižné procházce, vyhledejte si zdravé recepty a nestresujte se.

Zanechte odpověď